Vi inspirerer til kurs som kan bestilles, men utvikler gjerne innhold via medvirkning. Derfor er våre digitale skjemaer delt mellom påmelding og bestilling. Så hvis det er et konkret innhold som er interessant for internkurs, vennligst bestill kurset via antall deltakere i en sluttet gruppe. Er det et åpent kurs, melder du deg bare på via garantibeløpet.
Medvirkning fra oppdragsgiver, eller samlet gruppe, som felles innholdsutvikling er litt dyrere, men sikrer tilpasset visualiseringsmetodikk uansett visningsflate. Det gjelder ikke våre utviklingskurs med konseptet "Fra palett til fortelling - din utvikling via personlig motivjakt og fortellerstemmen som ressurs."
Hva er et garantibeløp?
Det er kr 800 som en kursdeltaker sikrer seg plass for innen restinnbetaling av hele beløpet nærmere kursstart, dvs påmeldingsfristens utløp. NB! Dette beløpet blir brukt til de ekstrakostnadene en avbestilling innebærer for oss uansett grunn.
Ulik standard, forskjellige rammer og inspirasjonskilder
Ellers skiller vi mellom ulike utviklingskurs: Dugnadskurs, som innebærer litt praktisk innsats, og helgekurs eller feriekurs med alt inkludert via full hotellstandard. Hva er så forskjellen på åpne kurs, som det er fri påmelding til for alle, og internkurs som en gruppe bestiller kun for seg?
En vennegjeng, eller en gruppe på blåtur, kan fint bestille kurs ut fra egen ramme og utsøkt inspirasjon uavhengig av årstid. Våre åpne feriekurs derimot holdes kun som påske- og sommerkurs og er åpne for alle.
NB! Når det er avklart, så er det fritt fram for grupper å bestille feriekurs i andre ferieuker enn de som allerede er avsatt for våre åpne feriekurs. Det er også mulig for enhver gruppe å be om de samme rammene/inspirasjonskildene som på våre feriekurs.
Det å prise kurs avhenger derfor av hvem som har lokalet, hvor og ansvarsplassering av bespisning, eller om Visuell Refleksjon har totalansvaret for alt det praktiske.
"Prises etter avtale" betyr bare at oppdragsgiver og kursleverandør må bli enig først om hva prisen skal dekke: Inspirasjonskilder, standard på kurssted, antall deltakere og varighet.
Pedagogisk utvikling via lokal og intern læremiddelproduksjon. Utviklende symbolbruk, lærerik bildebruk og innovativ synsinformasjon for distanseledelse, fjernundervisning og læringsvirksomhet i bildeforbrukets tidsalder.
Veiledningsbasert videoobservasjon for teamrolleutvikling. Belbins teamrollemodell mellom kvalitet og fremdrift legger vi i bunn for praksisnær teamrolleutvikling på visuelle premisser.
Dokketeater på visuelle premisser som pedagogisk utgangspunkt for tverrfaglig gjenbruk av digitale bilder/bildeserier/levende bilder. Husk å ta med en digital enhet.
Vi filmer, utfordres på fortellende variasjon av filmspråket og presenterer en kort video på under 1 minutt. Alle lærer å bruke et redigeringsprogram med de mest basale prinsipper for fremtidig nytteverdi og visuell relevans:
"Rediger en ultrakort video og bruk den straks, pedagogisk eller som markedsaktivitet."